Wiadomości

Bezpieczne zakupy w sieci

Jak bezpiecznie kupować w sieci? Jak nie dać się oszukać? Prawie każdy z nas kto dokonywał zakupów przez internet lub ma taki zamiar zadawał sobie te pytania. Osobom które korzystają z tej wygodnej formy zakupów prezentujemy kilka praktycznych porad.

 

Jak bezpiecznie kupować w sieci? Jak nie dać się oszukać? Prawie każdy z nas, kto dokonywał zakupów przez internet lub ma taki zamiar zadawał sobie te pytania. Osobom które korzystają z tej wygodnej formy zakupów prezentujemy kilka praktycznych porad jakie należy stosować kupując na portalach aukcyjnych i w sklepach internetowych:

  • Zwracaj uwagę na ilość komentarzy

  • Sprawdź w karcie sprzedawcy komentarze (pozytywne, neutralne, negatywne), ale także od kiedy osoba jest użytkownikiem serwisu i co sprzedawała lub sprzedaje.

  • Nie unikaj czytania komentarzy do transakcji wystawianych sprzedawcy przez innych kupujących

  • Nie ryzykuj zakupów u sprzedawców którzy nie dokonali pełnej aktywacji konta (z kopertą)

  • Działaj zgodnie z zasadą „bardzo tanie = bardzo podejrzane”

  • Czytaj dokładnie opis aukcji, jeżeli masz dodatkowe pytania, pytaj sprzedawcę przez telefon lub mailem.

  • Unikaj aukcji, w których nie ma możliwości osobistego odbioru towaru, pytaj też sprzedawcę czy można po towar zgłosić się osobiście.

  • Staraj się odbierać towar osobiście. Jeśli jest to niemożliwe, nie oszczędzaj na przesyłkach, wybierz list polecony lub paczkę tak by sprzedawca posiadał dowód nadania. Korzystaj w miarę możliwości z opcji sprawdzenia zawartości przesyłki przy kurierze.

  • Potwierdzaj wygranie licytacji, ale z wpłatą pieniędzy poczekaj kilka dni, aby upewnić się czy wszystko jest w porządku. W przypadku gdy konto zostało przejęte przez oszusta, zyskasz czas i zmniejszysz ryzyko.

  • Jeśli sprzedawca nie akceptuje przesyłek "za pobraniem", zaproponuj rachunek Escrow. Tak zwany depozyt w serwisie aukcyjnym. Po wpłacie przez ciebie pieniędzy na neutralny rachunek, sprzedawca dostaje informacje o wpływie należności i wysyła towar, po czym serwis przelewa pieniądze na rachunek sprzedawcy.

  • Gromadź całą korespondencję. Może ona być ewentualnym dowodem kontaktów ze sprzedającym.

  • Jeśli kupiony w sieci towar nie dotarł, nie panikuj. Przesyłka mogła zaginąć z różnych powodów. Skontaktuj się ze sprzedawcą, poprośmy go o numer nadania przesyłki, datę wysłania, adres urzędu pocztowego lub dane firmy kurierskiej.

Powrót na górę strony